A parlament múlt hétfőn elfogadta az adómódosításokat, ami azt jelenti, hogy azokat a szolgáltatásokat, melyeket eddig 25 százalékos áfa terhelt (például internet, telefon, vagy az olyan egyszeri szolgáltatások, mint a bekötési vagy kikötési díj), januártól csak 20. Ez 4 százalékos árcsökkenést indokolna a jövő év elejétől, vagyis ami 100 forintba került addig, az januártól elvileg 96 forintba.
A UPC honlapján feltüntetett díjszabások mellett már jelezték, hogy azok januártól az áfacsökkentés mértékének megfelelően csökkennek. Szűcs László, a UPC Magyarország Kft. sajtókapcsolati igazgatója kérdésünkre elmondta, hogy ez mind a percdíjakat, mind a havidíjakat érinti majd.
A Pannon GSM sajtóosztályán annyit tudtunk meg, hogy beépítik majd áraikba az áfacsökkentést, és régi és új ügyfeleink egyaránt érzékelik majd a csökkentés pozitív hatását. A Vodafone-nál egyelőre folynak az egyeztetések az ügyben.
Az ügyfelek szeretnek ingyen telefonálni
A telefonszolgáltatók közötti folyamatos árharc eredménye, hogy egyre többen és több esetben kínálnak nullaforintos percdíjakat. A mobilcégek kezdetben az üzleti előfizetőknek kínáltak cégen belüli ingyenes hívásokat, majd velük együtt a vezetékes szolgáltatók is előjöttek 0 forint/perc ajánlataikkal a lakossági előfizetők számára is.
Az ingyenes percdíj legtöbb esetben azt jelenti, hogy a szolgáltató valamely alapdíjcsomagja mellett külön fizetendő díjért lehet - legtöbbször saját hálózaton belül - ingyenesen telefonálni.
A különböző díjcsomagok gyakorlatilag összehasonlíthatatlanok (eltérő ár, eltérő kedvezményezett időszak, eltérő egyéb percdíjak stb.), ezért csak arra vállalkozunk, hogy felvillantsuk: az egyes tarifák esetén mire éri meg figyelni.
A T-Com több díjcsomagja (Bázis, Bázis Plusz, Csevegő, Sokatmondó és Teleperc) mellé is rendelhető 0 forintos hívást biztosító opció (XL, illetve XXL néven). Ha a T-Com alapdíjcsomagja, a Bázis Plusz mellé a csúcsidőn kívül (munkanapokon 18 óra után és egész hétvégén)a valamennyi T-Com telefonszám ingyenes hívását lehetővé tevő XXL opciót választják, akkor az havi 3390 + 1750, vagyis 5140 forintba kerül.
A T-Com Favorit díjcsomagra előfizetők hétköznap 4-től másnap reggel 10-ig, illetve egész hétvégén ingyen telefonálhatnak helyi és helyközi I-es irányokba, de csak saját hálózaton belül. Ez havonta 4290 forintba. Ha ennél többet áldozna az ügyfél az ingyenes hívásokra, akkor 4990 forintért megrendelheti a Favorit Plusz díjcsomagot. Így nem csak a helyi, hanem valamennyi Magyar Telekomos szám is 0 forintért hívható.
Az előfizető telefonálási szokásaitól függ, hogy a Bázis Plusz + XXL, vagy a Favorit Plusz díjcsomagot éri meg inkább választania, ha ingyen kíván beszélgetni. A főbb különbségek: míg előbbi másodperc alapon számláz, addig utóbbi percalapon. A Favorit Plusznak ugyanakkor kedvező percdíjai vannak a nem kedvezményes irányokba is, és a csúcsidőn kívüli időszak is hosszabb.
Előnyök (T-Com Favorit Plusz):
Hátrányok (T-Com Favorit Plusz):
UPC:
A UPC-nél a saját, hálózaton belüli előfizetők között minden hívás alapból ingyenes bármilyen napszakban, kapcsolási díj pedig nincs. A havidíj itt legrosszabb esetben 2500 forint (akkor, ha az ügyfélnek nincs se kábeltelevíziós, se internetes előfizetése a UPC-nél), legjobb esetben pedig havi 1240 forint (ehhez chello plus vagy chello classic, és kábeltelevíziós Családi csomag előfizetéssel kell alapból rendelkezni).
Ahhoz, hogy a UPC-nél ne csak hálózaton belül lehessen ingyen telefonálni, meg kell rendelni az Itthon kiegészítő díjcsomagot havi 1250 forintért. Ezért a pénzért csúcsidőn kívül minden helyi és belföldi távolsági hívás ingyenes (a csúcsidő munkanapokon 07-18 óráig tart, ezen kívül minden időszak csúcsidőn kívülinek számít).
Egy UPC előfizető tehát a mobilhívásokat nem tekintve, havonta (2500+1250), vagyis 3750 forintért telefonálhat ingyen, csúcsidőn kívül, vagyis este hattól másnap reggel 7-ig.
Előny:
Hátrány:
A UPC 2004 októberében indította el telefonszolgáltatását, és azóta több mint 30 ezer előfizetőt szerzett, ami meghaladja a várakozásokat - mondta Szűcs László, a UPC Magyarország Kft. sajtókapcsolati igazgatója. Az előfizetők több mint fele a UPC mindhárom szolgáltatását (internet, kábeltévé, telefon) igénybe veszi, és mindössze 2 százalék az (kevesebb mint ezer fő), aki kizárólag telefon-előfizetéssel rendelkezik a cégnél.
A UPC telefonos szolgáltatása egyelőre 42 településen (16 nagyváros és a körülötte lévő települések) érhető el, ami ugyanakkor több mint 700 ezer potenciális előfizetőt takar - tudtuk meg.
Hungarotel:
A Hungarotel több díjcsomagja is tartalmaz ingyenes hívást. Az Otthon Prémium díjcsomag megrendelése esetén havi 100 óra ingyenes beszélgetést kap az ügyfél, igaz csak a Hungarotel saját hálózatán belül (ez a 32-es, a 66-os, 68-as, 89-es, és a 95-ös körzeteket érinti).
Az Otthon 180 díjcsomag havi 4790 forintért bármely belföldi vezetékes hálózatba 0 forintos percdíjat kínál bármely időszakban, havi 180 perces időkerettel. A számlázás másodpercalapon történik, ugyanakkor minden hívás után 4 forintos kapcsolási díjat is fizetni kell. Ha az előfizető túllépi az időkeretet, akkor a szolgáltató által meghatározott percdíjakat már kiszámlázzák. Az Otthon 60 csomag havi 60 perc ingyen beszélgetést tartalmaz 3290 forintért, míg az Otthon 20 húsz percet kínál, ami havonta 1990-ba kerül.
Előny:
Hátrány:
Invitel:
Az Invitel is kínál (24-,25-, 27-, 28-, 33-, 57-, 62-, 63-, 88-as körzetekben) ingyenes beszélgetést biztosító díjcsomagot. A Korlátlan tarifacsomaggal a kedvezményes időszakban, vagyis hétköznap 18 óra után és hétvégén helyben, illetve körzeten belül 0 forintért lehet telefonálni. A csomag havidíja 4490 forint, mely magában foglalja az ingyenes hívások lehetőségét is.
Előny:
Hátrány: