Ma délután adja át Gyurcsány Ferenc miniszterelnök, Kóka János gazdasági és közlekedési miniszter, valamint Olivier Bonnin, az Alföldi Koncessziós Autópálya Rt. (AKA) vezérigazgatója az M5-ös autópálya 45,4 kilométeres Szeged és Kiskunfélegyháza közötti szakaszát.
A beruházás alapkövét 2004. április 6-án helyezték el, a kivitelezési munkálatokat a fővállalkozóként az M5 Construction Group végezte, amely a Bau Holding Rt., a Colas S. A. és a Bouygues csoport közös cége - közölte Garai Valéria, az AKA Rt. szóvivője.
A 45,4 kilométeres új szakaszon négy csomópont, három pihenőhely és harminckét híd épült, a munkálatok során 1 millió 235 ezer négyzetméter burkolat készült el, és több mint 4,6 millió köbméter földet mozgattak meg.
Az autópálya befejező, Szeged és a röszkei határátkelőhely közötti 14,7 kilométeres szakaszának kivitelezése a tervek szerint 2006. március 31-ig fejeződik be, itt három csomópont, egy pihenőhely és tizenhárom híd épül.
A 2004. szeptember 21-én módosított koncessziós szerződés és az azóta lefolytatott tárgyalások eredményeként a magyar állam 2006. március 31-től - a még hiányzó Szeged-Röszke szakasz megépítése után - 2030-ig évente, inflációval indexált 6,82 milliárd forint, illetve 81,65 millió euró, továbbá fix 0,1 millió euró rendelkezésre állási díjat köteles fizetni az AKA Rt.-nek, az M5-ös teljes Budapest-Röszke szakaszára.