Ezáltal egyszerűsödhet a díjfizetés, hisz a rendszer - pontosabban a fixen telepített ellenőrző kamerák - az autó rendszáma alapján regisztrálja a vevőt, s ennek alapján történik majd az ellenőrzés is - írj a Napi Gazdaság. Az ellenőrök, például a parkolókban kontrollálják majd az autókat, és egy, az ÁAK által kialakítandó adatbázisban rögtön utánanézhetnek, hogy az illető autóra a tulajdonosa megvásárolta-e a virtuális matricát. A vásárláshoz egyébként az autósoknak mobiltelefonon kell majd felvenniük a kapcsolatot szolgáltatójukkal, s meg kell adniuk rendszámukat, ezután a távközlési cégtől visszaigazolást kapnak, amelyet jóvá kell hagyniuk.
A tranzakció ezzel véget is ér, a sztrádahasználati díjat pedig majd a mobiltelefon-szolgáltató számlázza ki. Az úthasználat tarifája ettől nem lesz magasabb, a mobilszolgáltató viszont minden bizonnyal felszámol majd valamekkora tranzakciós költséget. A tervek szerint tehát a szolgáltatás minden mobiltelefonnal rendelkező autós számára elérhető lesz, ugyanakkor a technológiáját nem az autópálya-kezelő, hanem a mobil-üzemeltetők, illetve külső partnerek nyújtják. Első körben, a tervek szerint a legnépszerűbb négynapos matricát kiváltó jogosultságot lehet majd megvásárolni, de a későbbiekben - amennyiben sikeres lesz - tervezik a rendszer továbbfejlesztését, ami már lehetőséget adna a többi matricatípus "virtualizálására" is.
Az elektronikus autópálya-díjszedési rendszer bevezetését jelenleg 2007-2008-ra tervezik, az előkészítő munkák előrehaladásától és a nyertes pályázó által ajánlott megoldástól függően.