A 14 kilométeres pályaszakaszt csak jó kilenc hónappal később lehet majd átadni a tervezettnél. A 76 milliárd forintos beruházás költségvetéséből 39 milliárd forintot felemésztő kőröshegyi völgyhíd terveit ugyanis menet közben módosítani kellett - írja a Népszabadság.
Reményik Kálmán, a Nemzeti Autópálya (NA) Zrt. elnök-vezérigazgatója elmondta: a Zamárdi és Balatonszárszó közötti autópálya-kapcsolatot megteremtő beruházás építési szerződését módosító megállapodást a közelmúltban írták alá a Hídépítő és a Strabag párosával. E szerint az autósok 2006 novembere helyett 2007. augusztus 12-én hajthatnak először végig az új sztrádaszakaszon. Az új határidőt hamarosan az autópálya-törvényben is átvezetik.
A határidő-módosításra a magyarázatok szerint azért volt szükség, mert bebizonyosodott: ha a Kőröshegynél épülő völgyhíd az eredeti tervek alapján készül el, forgalomba helyezése akár egy évet is késhetett volna. Építési engedélyének megszerzésekor ugyanis még azzal számoltak, hogy a híd két végpontján 38 méter magas földtöltésekre támaszkodik majd. A példátlanul magas töltések tömörödéséhez, megfelelő szilárdságának eléréséhez azonban, a számítások szerint a vártnál jóval több időre lett volna szükség. Emellett bizonytalan volt az is: a későbbiekben hogyan viselkednek majd a tízemeletes panelházakkal összemérhető magasságú töltések.
Az új tervek szerint a híd mindkét végén pillérekre épül. A kiegészítő közbeszerzési eljárás, a tervezés és az engedélyek megszerzése azonban több mint fél évet vett igénybe. Ez pedig a beruházás befejezését is késlelteti.