Az árcímkét tüzetesen megvizsgáló vásárlók sok pénzt spórolnak a felületes vevőkhöz képest. A közhiedelemmel ellentétben a fővárosi üzletek nem mindig drágábbak a vidékieknél, és a mindenki által olcsónak tartott üzletláncok árai sem verhetetlenek minden termék esetében.
A főváros és környéke nem feltétlenül drágább, az éles verseny letöri a kereskedők árrését. A spórolós üzletek között a Tesco a Lidlt is megelőzi, elsősorban saját márkás termékeinek köszönhetően.
A kereskedők leginkább a saját nevüket viselő termékek (CBA joghurt, Coop párizsi, Spar sör) árából adnak értékelhető kedvezményeket. Ha nem ezeket a cikkeket választjuk, a boltok között egyébként meglévő árkülönbségek mérséklődnek. Jó példa erre a Lidl, ahol a márkás termékek nem sokkal olcsóbbak, mint a magasabb árfekvésűnek tartott Kaiser'snél. Sőt, esetenként többe kerülnek, mint a közeli, drágábbnak tartott üzletekben. A Szombathelyen legdrágábbnak tartott Intersparban például olcsóbb a tojás és a trappista sajt is, mint a közeli Lidl-üzletben.
A képzeletbeli bevásárlókosárban lévő termékekért legalább 20-30 százalékkal kell többet fizetni a drágább boltokban, de a különbség 200 százalék is lehet.