Mandelson, aki az autóalkatrészek, cipők és egyéb javak forgalmáról tárgyal, méltatta az eddig tett kínai piacnyitó intézkedéseket, de további tetteket vár el Pekingtől, egyebek között a termékhamisítások elleni fellépéssel kapcsolatban. Mandelson Kínát WTO-tagságával járó nagyobb felelősség-vállalásra szólított fel.
A kínai kereskedelmi miniszterrel folytatott tárgyalásán megvitatták egy közös kereskedelmi weboldal létesítésének, a viták elkerülését szolgáló, gyakoribb szakértői találkozások szervezésének lehetőségét.
Po Hszi-lai (Bo Xilai) kereskedelmi miniszter nehezményezte, hogy az EU (az Egyesült Államokkal együtt) panaszt tett a WTO-nál a kínai autóalkatrész-behozatal ügyében, egyben dömpingellenes vámmal sújtotta a kínai cipőszállítmányokat.
Az EU, amely Kína első számú kereskedelmi partnere, 106 milliárd euró kereskedelmi passzívumot halmozott fel tavaly Kínával szemben.
Po a piacnyitással összefüggésben arra mutatott rá, hogy Kínát fejlődő országként kell kezelni, hiszen 100-200 millió ember él napi egy dollárból.