A piacvezető Allianz Hungária Biztosító Zrt. több mint 1 millió 800 ezer kötelező gépjármű-felelősségbiztosítást kezel. A társaságnál éves szinten közel 500 ezer biztosítás "mozog", a kötelező felelősség-biztosítási kampány egyhónapos időszakában ebből, átlagosan 100 ezer biztosítást kötnek és mondanak fel a cég ügyfelei.
Jelenleg a kampány közepén járunk, az eltelt két hétben az Allianz saját honlapján hetente 50 ezer ügyfél indított díjszámítást, tízezres nagyságrendben keresték fel az ügyfelek a cég kirendeltségeit, valamint közel 12 ezren hívták fel a telefonos ügyfélszolgálatot a 2007-es gfb-díjakkal kapcsolatban.
Az Allianz meglátása szerint az ügyfelek egyre inkább belátják, hogy az árak mellett a szolgáltatások színvonala is fontos. Egy személyi sérüléssel járó közúti balesetben nem az autóban keletkezett kár jelent jelentős fizetési kötelezettséget a biztosítónak, hanem a sérült személynek - akár élete végéig - fizetendő összeg. Nem mindegy tehát, mennyire megbízható, mennyire biztos hátterű társaság a biztosító.
Az idei kampány eddigi tapasztalatai szerint az ügyfelek aktívabbak, és 30 százalékkal kevesebb szerződést töröltek az Allianz Hungáriánál, mint tavaly ugyanebben az időszakban. Igaz, egyik biztosító sem rendelkezik még végleges adatokkal a veszteségekről és az új kötésekről. A számokat egyébként is csak portfólióarányosan szabad értelmezni - áll a közleményben.
A kötelező szerződések számának alakulásáról egyelőre csak az alkuszcégek forgalmi adataira támaszkodhat az érdeklődő, amelyek nem adnak teljes képet a valós piaci helyzetről. Mint ismeretes, a három nagy internetes alkusz (Biztositas.hu, CLB, Netrisk.hu) egybehangzó elemzése szerint eddig - nem fajlagosan számolva - az Allianz és a Generali vesztette el a legtöbb ügyfelet.