Még nem tudni, hogy ki adta a legtöbbet és ki a legkevesebbet az eladott 66 darab öreg villamosért, mert előbb el kell bírálni az ajánlatokat - mondta az [origo]-nak Kiricsi Karola, a BKV ZRT. szóvivője. Egy kocsira ugyanis több licit is érkezett. Szabott vételár nem volt, az lesz a villamosok gazdája, aki a legtöbbet ajánlotta.
Magánszemélyek, civil szervezetek, alapítványok és kisebb cégek is tettek árajánlatot.Van, aki sörözőnek, van, aki nyugdíjasotthonnak szeretné berendezni. Van olyan vevő is, aki csak a kerti törpéjét cseréli ki a régóta vágyott "vilire".
Bárki nyert is az április 18-ig tartó liciten, a szállítás előtt érdemes hatósági engedélyt beszerezni. A helyi önkormányzat hivatalos okmányai nélkül ugyanis még a saját udvarunkra sem tolhatjuk be a sárga járgányt.
Az 1956-ban forgalomba állított szerelvényekből minden használható alkatrészt kiszereltek a vállalat szakemberei. Ezeket a 47-es és a 41-es járatok UV kocsijánál még fel tudják használni. Egyet pedig ki is állítottak az utókornak, Szentendrén, a Közlekedési Múzeumban.
A 49-es vonalán ezután a Combinók elődei, a Ganz ipari csuklósai járnak majd az UV-k helyett. Ezzel a tranzakcióval 10-20 évet fiatalodik a főváros járműparkja. Ugyanakkor több millió forint bevétele lesz a BKV-nak, amit újabb beruházásra költenek. Azt, hogy villamost vesznek-e belőle, nem lehet tudni.
Tavaly 20 darabot adtak el. Azoknak a villamosoknak az árát is olyan fejlesztésekre költötték, amelyek már nem fértek bele a cég éves költségvetésébe. A következő licittel akár az összes öreg villamost lecserélhetik a magánszemélyek jóvoltából.