A Google elütötte a Microsoftot az első helytől a világ legerősebb márkáit összesítő 100-as toplistán. A Google márka értéke 66,4 milliárd dollár lett, így végzett az élen a General Electric és a Microsoft előtt. A 100 csúcsmárka összesített értéke az elmúlt egy évben 10,6 százalékot emelkedett, és elérte a 1,6 billió (1 600 000 000 000) dollárt - írta a BBC.
Az Egyesült Királyságban a Vodafone mobilóriás volt a legértékesebb márka, más néven brand. A telefonos céget a HSBC bank és a Tesco szupermarket-láncolat követi a dobogón. A legnagyobb emelkedést a Marks & Spancer teljesítette, amely megháromszorozta egy év alatt a brand értékét, így a globális listán 68., a brit összevetésben pedig az előkelő 4. pozíciót foglalja el.
A jelentés azt is kimondja, hogy az elmúlt évben olyan cégek, mint a BP és a Toyota, főképp azáltal növelték márkájuk értékét, hogy jobban elkötelezték magukat a környezetbarát elvek és termékek mellett.
A márkák top 100-as listáját a Millward Brown tanácsadó cég állítja össze, amelyik a gazdasági mérleg számait a fogyasztói véleményekkel kombinálja.
A világ 10 legnagyobb márkája | |
1. | |
2. | General Electric |
3. | Microsoft |
4. | Coca-Cola |
5. | China Mobile |
6. | Marlboro |
7. | Wal-Mart |
8. | Citi |
9. | IBM |
10. | Toyota |