A Délkelet-Ázsia és az EU közötti áruforgalomban Magyarország szárazföldi kikötőként működhetne - hangoztatta Egyed Géza, a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium szakállamtitkára egy budapesti logisztikai konferencián. Míg Ázsiából az észak-európai kikötőkbe tengeren 35 nap alatt jut el egy konténerszállítmány, vasúton 16-19 nap alatt. Ezért is fontos a záhonyi vasúti átrakó és logisztikai központ fejlesztése - mondta.
Tavaly 15,8 millió konténeregységnyi áru érkezett Ázsiából Európába, ezen belül Kelet-Európába 1,5 millió. Becslések szerint 2016-ra az előbbi több mint duplájára, az utóbbi pedig mintegy hatszorosára nőhet.
Közlekedési és logisztikai fejlesztésekre 2007-13 között, becslések szerint 3350 milliárd forint juthat, ebből logisztikai beruházásokra várhatóan 850 milliárd. Az államtitkár szerint a térségben Szlovákia a legjelentősebb logisztikai vetélytársunk.
A logisztikát érintő fejlesztések közül a Gazdaságfejlesztési operatív program egy alprogramját és a Közlekedés operatív program logisztikai parkok külső elérhetőségét támogató alprogramját a nyáron írják ki - olvasható a Világgazdaságban.