A Közbeszerzési Értesítőben megjelent indoklás szerint a tenderkiírás múlt év októberében jelent meg. A hirdetmény közzétételével indított tárgyalásos eljárást - mint közbeszerzési formát - azzal indokolta az Állami Autópálya Kezelő Zrt., hogy a szolgáltatás végső tartalma csak a tárgyalások során alakulhat ki. (A szolgáltatásba tartozott távbeszélés, digitális adatátvitel és még sok egyéb, a szolgáltatás időtartama pedig 2 évre szólt.)
A múlt év november 9-i határidőre három cég - a PanTel Kft., az Invitel Zrt., valamint a későbbi panasztevő Magyar Telekom Zrt. - jelentkezett. Az ajánlatkérő mindhárom jelentkezőt elfogadta, így elkezdődhettek a tárgyalások. Ezek több fordulósak voltak, tele szakmai részletekkel, és hiánypótlásra történt felhívással. A nyertes végül az Invitel lett, a második legkedvezőbb ajánlatot a Magyar Telekom adta, míg a PanTel ajánlatát érvénytelennek nyilvánította az Állami Autópálya Kezelő Zrt.
A protestáló Magyar Telekom panaszára indult döntőbizottsági eljárásban kiderült, hogy a nyertes cég néhány szolgáltatás beindítását nulla-napos határidővel vállalta. Ezt ugyan az ajánlatkérő észre vette, és magyarázatot kért, de a végső ajánlattételi határidő után az ajánlatot már nem lehetett módosítani.
Így az Állami Autópálya Kezelő Zrt. érvénytelen ajánlatot fogadott el nyertesnek. Miután a jogsértést már reparálni nem lehetett, a Közbeszerzési Döntőbizottság 3 millió forintra bírságolta az ajánlatkérőt.