A magyar csapat eredményei:
Aranyérem
6
Ezüstérem
7
Bronzérem
6

Tízhónapos késéssel kész Nyíregyházáig az M3-as

Vágólapra másolva!
A kisajátítások és egyéb technikai problémák miatt tíz hónapot késett az M3-as autópálya Görbeháza-Nyíregyháza közötti 39 kilométeres szakasza. Az autók szeptember 6-án vehetik birtokba az új kétszer két sávos utat, amely csaknem 80 milliárd forintba került. A Nyíregyháza-Vásárosnamény közötti szakaszon is folynak már az előkészületi munkák. Amennyiben tartják a menetrendet, akkor 2010 tavaszán megkezdődhet a kivitelezés.
Vágólapra másolva!

Kissé megésve, de mégis hamarabb adják át az M3-as autópálya Görbeháza-Nyíregyháza közötti 39 kilométeres szakaszát, mert az új hivatalos befejezési határidőnek 2007. szeptember 30-át jelölték meg az eredeti 2006-hoz képest. Az autósok azonban szeptember 6-án már birtokba vehetik. Kóka János gazdasági és közlekedési miniszter ma nézi meg a csaknem 80 milliárd forintból épült új szakaszt.

A Görbeháza-Nyíregyháza szakasznak eredetileg tavaly év végére kellett volna elkészülnie, amikor átadták a Görbeháza-Debrecen közötti szakaszt. Ez utóbbi, 35,3 kilométer hosszú pályaszakaszt és a hozzá tartozó 22 alul- és felüljárót 68,7 milliárd forintért építette meg a Strabag Építő Zrt.

Az új M3-as nyomvonal Görbeháza, Hajdúböszörmény, Hajdúnánás, Hajdúdorog, Kálmánháza és Nyíregyháza közigazgatási határain halad, amelyet a Betonút Zrt.épített ki. Az építési szakasz az M3-M35 elválási csomópontnál kezdődik és észak-keleti irányban halad Nyíregyháza felé.

Maga az autópálya kétszer két forgalmi sávval, burkolt leállósávval, füvesített padkával és elválasztó sávval készült. Az M3 új szakasza már legmodernebb közlekedésbiztonsági előírások szerint épült, így a forgalmi sávok 3,75 méteresek, míg az elválasztó sávok kanyarokban, a jobb láthatóság érdekében szélesebbek az eddig megszokottnál. A pályatest mellett futó vízelvezető árkok pedig úgynevezett "csésze" szelvénnyel készülnek, melyek az utat elhagyó járművekben kevésbé tesznek kárt, mint a hagyományos megoldás.

Forrás: MTI

A pályaszakasz fontos mezőgazdasági földeket vág ketté. Az M3-as autópályán 29 műtárgy van, melyek közül 20 db autópálya aluljáró, 8 darab vízfolyás feletti és egy vasúti felüljáró készült. Ezek közül talán a legérdekesebbek a táj meghatározó vízfolyásai felett átívelő műtárgyak. Ilyen például a Hortobágyi főcsatorna és a Keleti főcsatorna új hídja.

A feladat nagyságrendjét jól érzékelteti, hogy a műtárgyakhoz összesen 633 tonna minősített betonacélt, 1085 darab előre gyártott hídgerendát és 31 000 köbméter minősített betont kell felhasználni. Ha a hidak cölöpjeit egymás után fektetnénk, akkor azok mintegy 16 kilométeren keresztül sorakoznának.

Folynak az előkészítő munkálatok az M3-as autópálya Nyíregyháza és Vásárosnamény közötti szakaszán. Amennyiben ez a menetrend tartható, akkor a terv szerint 2010 tavaszán megkezdődhet a kivitelezés. A szakasz hossza 45 kilométer, amelyből 33 kilométer az M49-es gyorsforgalmi út vaja-rohodi csomópontjáig kétszer kétsávos autópályaként valósulna meg, onnan az ideiglenes végcsomópontig, Vásárosnaményig pedig kétszer egy sávos autóút épülne ki.

A környezetvédelmi engedély megvan, az engedélyezési és kivitelezési tervek készítésére pedig már érvényes szerződése van a megbízó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.-nek - mondta Béni Gyöngyi, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. kommunikációs vezetője.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!