A Levegő Munkacsoport tájékoztatása szerint a civil szervezet nem tud megbizonyosodni arról, hogy a cég betartja-e a velük 2006 májusában kötött megállapodást. A tavaly megkötött megállapodásban a Hankook vállalta, hogy a beruházás a környezetvédelmi hatóság által meghatározott feltételeknél szigorúbb követelményeknek felel meg.
A megállapodás kitér a gumiabroncs gyártása során alkalmazott adalékanyagokra, illetve az anyagforgalom vasúton történő bonyolításának arányára is.
Ez utóbbival kapcsolatban a munkacsoport aggályát fejezi ki, ugyanis nem tudnak a gyárig kiépült vasúti iparvágányról. Feltételezésük szerint a Hankook nem csak az érintett szakaszon alkalmazza a közúti szállítást.
A Levegő Munkacsoport nehezményezi, hogy a gyár nem volt hajlandó a civil szervezet többszöri megkeresésére sem válaszolni. Márpedig a cég ígéretet tett arra, hogy negyedévente nyilvános találkozón egyeztetnek civil szervezetekkel, önkormányzatokkal - olvasható a közleményben.
A dunaújvárosi gyárban június végén indult a termelés. Az üzem 535 millió euró beruházással épült fel 110 ezer négyzetméter alapterületen. A koreai cég első európai gyárában mintegy ezeregyszázan dolgoznak. Az idén kétmillió, jövőre 5 millió, 2010-ben, a teljes kapacitás elérésekor pedig várhatóan évi 10 millió személy- és teherautóra való gumiabroncsot készítenek.