A mintegy 33 milliárd forint értékű projekt részeként bővítik az alapanyagot biztosító bükkösdi bánya kapacitását, és a térségben 2,5 kilométernyi vasútvonal épül. A gyár építése és a bánya bővítése összesen 50 milliárd forintot emészt fel - derül ki a Napi Gazdaságból.
A vasútvonal nemcsak a bánya és a cementgyár között biztosít majd összeköttetést, hanem azt is lehetővé teszi, hogy a késztermék vasúton jusson el a szentlőrinci állomásra. Kővári elmondta, sokévi előkészítő munka után a 13 hektáros területen egy küllemében is "extravagáns", nem ipari üzemre emlékeztető beruházást valósítanak meg, amely a legszigorúbb környezetvédelmi előírásoknak is megfelel majd. A közelmúltban véglegesítették az építkezés ütemtervét.
Az évi 850 ezer tonna cement előállítására alkalmas üzem már 2009 második felére működőképes állapotba kerül, 2010-től pedig teljes kapacitással termel. Az ügyvezető igazgató a Napi Gazdaságnak nyilatkozva elmondta, hogy mielőbb szeretnék elkezdeni a termelést, hiszen az országban, illetve a kelet-közép-európai térségben jelentős a cementhiány.
A Királyegyházán készült cementet elsősorban az anyavállalat cégei használják majd, de várhatóan exportra is jut belőle. A Strabag anyavállalata jelentős fejlődés előtt áll, az új orosz tulajdonos Oroszország legnagyobb építőipari vállalkozásává tervezi fejleszteni az osztrák gyökerű társaságot. Gerhart Biswanger ágazati igazgató szerint ez három-öt éven belül megvalósulhat, annak függvényeként, hogy Oroszországban beindul-e végre az út- és infrastruktúra-építés.