Bécsi átszállással - Hannoverbe, Lipcsébe és további 14 német városba, valamint Zürichbe - 39 eurótól váltható menetjegy - mondta el a Napi Gazdaságnak Jenei Dénes, a MÁV Start távolsági és nemzetközi divíziójának vezetője.
A MÁV Start az árakat a társvasutakkal kötött kedvező megállapodás alapján biztosítja, mégpedig járatonként korlátozott számban, desztinációnként különböző mértékben - vagyis a szerelvény várható kihasználtságának függvényében -, így aki ezekről lemarad, az már csak "listaáron" veheti meg a menetjegyét.
Az előbbi konstrukció viszont nemcsak azoknak kedvező, akik hozzájutnak ezekhez az olcsó jegyekhez, hanem a vasúttársaságnak is: részben azért, mert ezen tarifák mellett gazdaságosan működtethető a vonatszerelvény, de arra is jó alkalmat teremt, hogy más képet alakítson ki a vasúttársaságról, mint amilyen általában ma a többségben él. A vasúttársaság is tisztában van azzal, hogy nem túl jó az utazók benyomása a szolgáltatásokról, igyekszik is változtatni ezen, ezért is folyamodik ilyen marketingakciókhoz - mondta a divízióvezető.
Az üzleti útra indulókat is meghódítaná a MÁV Start "a vonattal történő utazás megtakarított idő" alapgondolatával. A business classon lehetőség lesz például arra, hogy a cég által megvásárolt menetjegyet kiszállítsák, az InterCity kocsikban pedig az étkezés mellett hálózati csatlakozóval látják el az utast és internet-hozzáférést is biztosítanak, a célállomáson pedig akár a taxiról is gondoskodnak. Mindezekért a többletszolgáltatásokért nem kérnének jelentős felárat, egy-két ezer forintban gondolkodnak. A MÁV Startnak fel kell vennie a versenyt más vasúttársaságokkal és más utazási szolgáltatókkal. A cég Frankfurtig - időben - mindenképpen versenyképes lehet a légitársaságokkal - tette hozzá Jenei Dénes.