A győztes kiválasztása önmagában nem okozhatott komolyabb nehézséget. A MÁV nyáron kiírt közbeszerzési eljárására csupán hárman jelentkeztek, és közülük az egyik pályázó visszalépett. Érvényes ajánlatot pedig végül csak a Raiffeisen adott.
Ennek ellenére a folyamatosan romló tőkehelyzete miatt évről évre rosszabb adósnak számító állami vasút lényegében ugyanazokkal a feltételekkel kap hitelt újabb járműveire, amelyeket tavaly, az első 30 Flirt hét bankot is versenybe hívó hiteltenderén kiharcolt. Úgy tudjuk: a Raiffeisen Libor felett 0,96 bázisponttal ad kölcsön a MÁV-nak. A vonatonként 1,18 milliárd forint hitelt 14 év alatt kell viszszafizetni, negyedévenkénti tőke- és kamattörlesztéssel. A kölcsön fedezetét maguk a motorvonatok jelentik.
A MÁV - egy még 2005 nyarán megkötött szerződés alapján - július 26-án hívta le 30 új vonatra szóló opcióját, amely a hiteltender tegnapi eredményhirdetésével lépett hatályba. A most megvásárolt szerelvények közül az első kettőnek jövő szeptemberben, az utolsó párnak 2009 őszén kell megérkeznie. Eközben a Stadler menetrend szerint folytatja első 30 motorvonata leszállítását is. A MÁV eddig 13 vonatot vett át a cégtől, a harmincadik Flirt pedig 2008 márciusában állhat forgalomba.