A hét közepéig választhatnak az államnak járó kártérítés megfizetése vagy az elhúzódó pereskedés között a kartellvádak miatt elmarasztalt autópálya-építők - jelentette ki a Népszabadságnak Reményik Kálmán. A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. elnök-vezérigazgatója egyelőre nem kapott hivatalos választ arra, hogy az érintett cégek eleget tesznek-e a fizetési felszólításnak. Ennek ellenére társaságuk felkészült az esetleges bírósági eljárásokra. Kárigényük alátámasztására jogi szakértőik több számítási modellt is kidolgoztak.
Ezek egyike azokon - a Strabag igazgatósági irodáiban lefoglalt - feljegyzéseken alapul, amelyeket GVH bizonyítékként fogadott el eljárása során. Ennek lényege, hogy a GVH által már elmarasztalt autópálya-építők extraprofitja megegyezik azzal az összeggel, amit akkor kapunk, ha a 2002-ben meghirdetett három sztrádaberuházás együttesen 138,4 milliárd forintos szerződéses árából levonjuk a projektek 96,4 milliárdos alapárát, illetve a kereken tízmilliárd forintos általános nyereségtartalmat. Így számolva az öt cég együttesen 31,9 milliárd forint extraprofitot zsebelt be.