Másfél milliárd forintos beruházás eredményeként az év közepén 200 millióról 450 millió literre növelte gyártókapacitását a Szentkirályi Ásványvíz Kft., amely idén 4,3 milliárdról több mint ötmilliárd forintra növeli a forgalmát - számol be a Világgazdaság. A Szentkirályi a magyarországi fogyasztók kiszolgálását tartja a legfontosabbnak, de a jövőben az exportra is nagyobb hangsúlyt fektet: mint megtudtuk az idei három százalékról két éven belül tíz százalékra kívánja növelni a külföldön értékesített termékeinek arányát. A cég a román, szlovák, szerb, horvát piaci jelenlét erősítése érdekében leányvállalat alapítását is tervbe vette, miközben egy jelentős amerikai disztribúciós partnerrel együttműködve az USA-ban is hamarosan megjelennek a Szentkirályi palackos ásványvizek. Balogh Levente cégvezető szerint a távolság nem jelent versenyhátrányt a vállalat számára, mivel Amerikában gyakorlatilag nincs helyi ásványvíz, ezért a palackos természetes ásványvizek többsége Európából érkezik az Egyesült Államokba - Magyarországról pedig már az 1910-es években is jelentős exportot bonyolítottak le.