Régi vágyuk teljesül a kávéházazóknak: idén Magyarország is szerepel a Starbucks nemzetközi terjeszkedési tervei között. Az itteni nyitás illeszkedik a kávélánc átalakulási stratégiájába, amely az eddigieknél sokkal erőteljesebb globalizálódást preferál.
Az amerikai hálózat új külföldi piacok becserkészését állítja stratégiájának középpontjába az egyre vékonyabban teljesítő hazai helyett. Új külföldi kávézóik számát korábban 975-tel tervezték növeleni, ezt most 75-tel megfejelték - a múlt évben összesen 285 kávézót indítottak külföldön. A meghódítandó új piacok között Magyarországot és Lengyelországot - idézi a GlobeSt.com ingatlanos honlap Howard Schultz vezérigazgatót.
Az USA-ban hozzávetőleg 100 alulteljesítő kávézót bezárnak és erőteljesen megvágták belföldi terjeszkedési terveiket is. A korábbi 1600 helyett most csak 1175 új amerikai egységgel számolnak - tavaly 1077-tel bővült a lánc.
A Starbucks eredménye (2007)
millió dollár | egy évvel korábban =100 | |
Bruttó bevétel | 2800,0 | 117 |
ebből kávéházak USA-ban | n. a. | 99 |
kávéházak külföldön | n. a. | 105 |
Adózás utáni eredmény | 208,1 | 102 |
Forrás: GlobeSt.com
A következő évben ezernél több új nyitást tervez a Starbucks. Ezzel párhuzamosan a belföldi terjeszkedést továbbra is lassítják, 2009-ben ezernél kevesebb amerikai egységet "helyeznek üzembe" - közülük mintegy 500-at működtetne közvetlenül a társaság.