A közepes és magas árú készülékek piaca lassulva nő ott, ahol a Sony Ericsson piaci jelenléte erős, és fékezi az értékesítést egyes alkatrészek hiánya, az eredmény növekedését pedig a több kutatási-fejlesztési kiadás.
Tavaly a Sony Ericsson arra összpontosított, hogy növelje jelenlétét az új piacokon, és csökkentse hagyományos ráutaltságát a telített európai piacra a drága készülékeknél. Ezt a stratégiát folytatjuk, és 2011-re a világ első három gyártója között akarunk lenni - mondta szerdán írásos nyilatkozatában a Sony Ericsson elnöke, Dick Komiyama.
A piacmegdolgozásnak ára van: a mostani első negyedévben a cég várhatóan 22 millió készüléket ad el világszerte, de már csak 120 dolláros listaátlagáron, a szerdán kiadott előzetes vállalati becslés szerint. Az első negyedévi adó előtti eredményt 150-200 millió euró között remélik a vállalatnál.