Jelinek Gábor, a Díjbeszedő Holding Zrt. vezérigazgató-helyettese szerint az ilyen megállapodások egyik fő mozgatórugója, hogy a kiszervezés révén a számla-előállítási költségek legalább harmadával csökkennek: az érintett cégnek nem kell fenntartania és szervizelnie a nyomdai kapacitást, fizetnie az alkalmazottakat. Az is sokat nyomhat a latban, hogy az outsourcingpartner által okozott hibák száma még ezrelékben sem mérhető; a Díjbeszedőnél például a követelményrendszer szerint minden 1000-1500 számla nyomtatása után ellenőrzést hajtanak végre.
A Generali által is választott, a teljes nyomtatási folyamatot érintő kiszervezés mellett a biztosítónak lehetősége nyílik arra, hogy olyan új, a DH-nál a közelmúltban bevezetett modern technológiákat is igénybe vegyen, mint például a számlalevelekben is alkalmazható kiemelő szín használata.
Évente mintegy 600 millió megszemélyesített küldemény készül Magyarországon, ezek legalább 70-80 százaléka szolgáltatói, pénzintézeti számlákhoz kapcsolódó nyomtatvány. A Díjbeszedő a kilencvenes évek elején először csak a saját tevékenységéhez szükséges megszemélyesített küldeményeket állította elő, mára azonban továbbfejlesztett kapacitásának 96 százalékát külső partnerek kötik le, a megszemélyesített küldemények terén 30 százalékos részesedésével piacvezető a cég.