Ugyanakkor a bevétel - a magasabb élelmiszerárak és a gyenge dollár miatt - közel 21 százalékkal, 10,4 milliárd dollárra nőtt. A felvásárlások és az árfolyamhatások kiszűrésével a bevétel 8 százalékkal bővült.
A magas költségeket a konszern átalakítása keretében az év végéig közel egymilliárd dollárral tervezik lefaragni.
A Nestlé Hungária Kft. a múlt csütörtökön megvette a Balaton (szelet) márkát a Kraft Foodstól - tájékoztatta a Nestlé az MTI-t. A vásárlás összegét nem hozták nyilvánosságra. A tranzakció teljes lezárásához szükség van versenyhatósági jóváhagyásra - jegyezték meg a Nestlé Hungáriánál.
A Nestlé Hungária és a Kraft Foods a márka adásvétele során egy átmeneti bérgyártási szerződést kötött, amely biztosítja a termelés folyamatosságát és a márka jelenlétét a piacon. A megállapodás értemében a Balaton szeletet átmenetileg továbbra is a Kraft Foods gyártja a Győri Keksz székesfehérvári üzemében.
A Kraftnál emlékezettnek rá: ez a lépés az Európai Bizottság tavalyi döntését követi, amely a Groupe Danone globális kekszüzletágának akvizícióját - beleértve a Győri Kekszet is - azon feltétellel engedélyezte, hogy a Kraft megválik meghatározott számú márkától Spanyolországban és Magyarországon.
A Nestlének jelenleg 4 gyára, és 1332 alkalmazottja van Magyarországon. A Nestlé Hungária nettó értékesítési volumene tavaly 8,1 százalékkal nőtt az előző évhez képest, és értékben meghaladta a 83 milliárd forintot.