A GfK csoport által 11 országban (Bulgária, Horvátország, a Cseh Köztársaság, Magyarország, Lengyelország, Románia, az Oroszországot reprezentáló Moszkva, valamint Szentpétervár, Szerbia, Montenegro, Szlovákia, Szlovénia és az Ukrajnát képviselő Kijev vásárlói megkérdezésével) készített, a közép- és kelet-európai vásárlói szokásokat feltérképező monitor szerint a régióban mára a hipermarketek a legkedveltebb bevásárló helyek.
A régióban a megkérdezett vásárlók negyede - mintegy 32,7 millió vevő (ideértve a boltba járókat és a velük egy háztartásban élő személyeket) - jelölte meg a hipermarketeket, mint a napi fogyasztási cikkek beszerzésének fő helyét. A diszkontüzletekről a háztartások 18 százaléka nyilatkozott ugyanígy, a diszkontok hosszú távon is stabil növekedést mutatnak. A szupermarketeket a válaszadók 21 százaléka említette napi fogyasztási cikkeinek fő beszerzési helyeként.
A hipermarketek a legfontosabb bevásárló helyek Csehországban, Moszkvában és Szentpéterváron, Magyarországon, valamint Romániában, míg Horvátországban, Kijevben, Szlovéniában, Szerbiában és Szlovákiában a szupermarketek vezetnek. A diszkontok kedveltek Moszkvában és Szentpéterváron csakúgy, mint Magyarországon, Lengyelországban és Csehországban.
A kisebb önkiszolgáló boltok különösen népszerűek Lengyelországban, Szlovákiában és Magyarországon, a nem önkiszolgáló boltok pedig továbbra is kiemelkedő fontosságúak Bulgáriában.