Az elnök-vezérigazgató elmondta: a Magyar Cetelem jövedelmezősége továbbra is kiemelkedő, tavaly az eszközarányos nyereség (ROA) 4,3 százalék, a tőkearányos megtérülés (ROE) 42,7 százalék volt (a bankszektor átlagos tőkejövedelmezősége a PSZÁF adatai szerint 2007-ben 17 százalék volt). A hitelkockázatok jelentősen csökkentek, a céltartalék az átlagos állományra vetítve a magyar számviteli szabályok szerint nem érte el a 3 százalékot, de az IFRS szerint is csak 3,3 százalék volt, ami Lendvai János szerint a felelős hitelezési politikának köszönhető.
A Cetelem 2007-ben közel 60 milliárd forint összegű hitelt helyezett ki, 8 százalékkal többet, mint az előző évben. Az idei új folyósítás pedig várhatóan megközelíti a 70 milliárd forintot. A teljes hitelállomány 2007 végén 88,945 milliárd forintot tett ki, az idei év végére pedig a bank tervei szerint eléri a 100 milliárd forintot. Az ügyfelek száma 2007 végén meghaladta az 1 milliót, az AURA hitelkártyáké pedig a 460 ezret (több mint 50 százalékuk aktív), amivel a bank piacvezető.
A hitelportfolión belül az áruhitelek súlya folyamatosan csökken, míg a hitelkártya-kihelyezéseké és a személyi kölcsönöké dinamikusan nő. Az áruhitelezés egyébként a bankvezér szerint kész ráfizetés az új ügyfelek toborzását szolgáló "ingyenhitelek" miatt, s költségeiket a kereskedőknek fizetett magas jutalékok is növelik.
A tavalyi évet már 192 millió forint profittal zárta az Accord Magyarország Zrt. is, amelyet 2004-ben alapított az MCB és a Banque Accord S.A. A cég az Auchan mellett a Decathlon és a Norauto láncnál kizárólagos áruhitel nyújtó. Legdinamikusabb terméke tavaly az Auchan kártya volt, a kibocsátott hitelkártyák száma 37 százalékkal, a forgalom 50 százalékkal bővült az előző évhez viszonyítva. A cég teljes hitelforgalma elérte a 7,5 milliárd forintot, hitelállománya 2007 végén a 7,3 milliárd forintot.
A BNP Paribas két leányvállalata, a fogyasztási hitelezésben piacvezető Cetelem és a jelzálogfinanszírozással foglalkozó UCB nemzetközi szinten új üzletágban, Personal Finance (PF) néven folytatja működését. A csoport célja a PF bevezetésével az, hogy Európában 2010-ig piacvezetővé váljon a magánszemély finanszírozásban, világszinten pedig bekerüljön a TOP 5-be, 160 milliárd eurós (40 ezer milliárd forint) állománnyal.
A változás Magyarországon az MCB és az UCB Ingatlanhitel Zrt. működését érinti, eredményeként a Cetelem portfoliója jelzálogalapú hitelekkel bővül, az UCB pedig AURA hitelkártyát és Cetelem személyi kölcsönt fog ügyfeleinek ajánlani - mondta Lendvai János.