Az akkori királypárti kormány a portugál Magistrala Thrakia céggel kötött a kivitelezésről szerződést, amit azonban a helyi ellenzék mellett az EU részéről is bírálat ért, hiszen a potugál cég nem versenytárgyalás útján nyerte el a megbízást.
A szocialisták, akik korábban új pályázat kiírását követelték, most koalícióban vannak a királypártiakkal, és bár kormányba lépésük idején eleinte csak az eredeti koncesszió korrigálását követelték, a halmozódó csúszások miatt időközben a királypártiak is belátták, hogy jó lenne már Szófiát Burgasszal és Várnával egy normális forgalmi úttal összekötni. Így aztán Szergei Sztanyisev kormányfő bejelentette, hogy a kormány kezébe veszi a megvalósítást. Asszen Gagauzov regionális fejlesztési miniszter pedig rövidesen (remény szerint négy éven belül) beterjeszt a parlament elé egy állami finanszírozási tervet.