Az új üzemrész 930 millió forintba kerül. A cégnél elmondták, hogy a program megvalósítása a felesleges épületek, illetve épületrészek bontásával már elkezdődött, sőt az építkezés pontos ütemterve is elkészült. Az új gyárnak a nyár végére kell elkészülnie, s szeptembertől már termelnek is benne.
A három telephelyen - Győrben, Tatabányán és Kecskeméten - több mint 800 dolgozót foglalkoztató Graboplastnál még tavaly született döntés arról, hogy 16 hektáros győri gyártóbázisuk felét eladják, a megmaradó nyolc hektáron pedig a régi épületek egy részének lebontása után 1,15 milliárd forintért egy korszerű gyártóbázist építenek. További közel félmilliárdot különböző technikai és technológiai fejlesztésre költenek. A programra többek között a hatékonyág javítása, a termelési és üzemeltetési költségek csökkentése, valamint a kapacitás bővítése miatt van szükség - olvasható a Napi Gazdaságban.
A Graboplast, amely tavaly megszüntette a tapétagyártást, már korábban beszállt a járműiparba - és többek között beszállítója a Siemensnek, a Stadlernek és az Ivecónak is -, 2500, az olimpián közlekedő kínai autóbuszhoz gyárt műanyag padlót.