A BA tavaly november 7-én nemzetközi közbeszerzési tendert írt ki az előtér fejlesztésének első szakaszára. Az öt jelentkező közül hárman jutottak be a második körbe, majd május 6-i eredményhirdetésen a Vegyépszer Zrt., Hochtief Construction AG Magyarország Kft, Swietelsky Kft. alkotta VHS Előtér (VHS) konzorcium nyerte el a megbízást.
A pályázat összértéke 16,8 millió euró, vagyis 4,2 milliárd forint. A szerződés szerint a VHS konzorcium a terület átadásától számítva 275 nap alatt fejezi be a munkálatokat.
Jost Lammers a Budapest Airport vezérigazgatója elmondta: "Sikeres és eredményes tenderen vagyunk túl. Az erős nemzetközi mezőnyben, a győztes VHS konzorcium adta a legelőnyösebb ajánlatot, hiszen a legjobb áron, legrövidebb határidővel és a legmagasabb színvonalú kivitelezési technikával vállalta a munkát.
"Azt a célt tűztük ki magunk elé, amikor hetvenöt évre átvállaltuk a repülőtér irányítását és fejlesztését, hogy Ferihegyet Közép-Európa egyik legsikeresebb légikikötőjévé tesszük. Az előtér fejlesztéssel láthatóvá válik mindenki számára, hogy keményen dolgozunk azon, hogy terveinket meg is valósítsuk."
A Budapest Airport a következő években 65 milliárd forintot költ a budapesti repülőtér infrastruktúrájának fejlesztésére, amelynek érdekében elindította a BUD Future modernizációs programot. A program keretében a BA jelentősen kibővíti a 2-es terminált, új cargo várost hoz létre a légiáru forgalom kiszolgálására, megépíti az Airport City, ahol több más mellett egy négycsillagos, 250 szobás szálloda is épül, és növeli a repülőtér légoldali kapacitását is. A 2-es terminál előtti előtér bővítése ez utóbbi célt szolgálja.
A repülőtéri előtér különleges eljárással készül, hiszen hatalmas terhelést kell elbírnia. A 40 cm vastag bazaltbeton réteg alatt 70 cm vastag kavicságy gondoskodik arról, hogy a legnehezebb repülőgépek is használhassák a területet. Az építők 18 ezer négyzetméter aszfaltot, 3 100 négyzetméter beton felületet bontanak el, hogy aztán megépítsék a mintegy 10 futballpályányi, 76 000 négyzetméter nagy előteret. A bontáshoz és az építéshez több száz teherautó folyamatos munkájára lesz szükség. Az előtér mellé trafóház is épül, ez a speciális repülőtéri fényekhez biztosít áramot.
A munkálatok Ferihegy forgalmát nem befolyásolják, az építkezés alatt a budapesti repülőtér zavartalanul működik majd.