Az 1000, 18-69 éves magyarországi internetező megkérdezésével készült felmérés szerint a vásárlási kedv csökkenése elsősorban a mobiltelefonok, a cipők és a ruházati termékek piacát érinti, ugyanakkor a megkérdezettek online úton a legtöbbet utazásra, üdülésre és notebook vásárlására terveznek költeni átlag 150 000 forint értékben.
A közlemény szerint a magyar internetezők tudatosak, 90 százalékuk tájékozódik vásárlás előtt az adott termékről. Az elsődleges és meghatározó információforrásuk az internet (81 százalék), de az áruházak akciós hirdetési kiadványait is sokan (57 százalék) megnézik a döntés előtt. Az alaposabb tájékozódás elsősorban a férfiakra és a magasabb iskolai végzettségűekre jellemző.
A felmérés szerint az internetezők többsége (60 százalék) vásárolt vagy rendelt már valamilyen terméket az interneten keresztül. Ez a vásárlási mód azonban leginkább a fiatalabb korosztályra, a magasabban képzettekre, a budapestiekre és a férfiakra jellemző. A 18-29 évesek közel fele, a 30-39 évesek körében 43 százalék azok aránya, akik az elmúlt évben interneten vásároltak - olvasható a közleményben.
A neten vásárlók 70 százalékának csak pozitív élményei vannak a vásárlással kapcsolatban, 29 százalék jó és rossz benyomásról egyaránt be tud számolni, míg azok aránya, akik kizárólag negatív tapasztalatot szereztek, csupán 1 százalék - áll a közleményben.