Csütörtöki értesülések szerint a tavalyi esztendőben a bevételek 1,9 százalékkal csökkentek, s 93,8 millió euróra estek vissza. Az anyavállalat - mint ismertté vált - ily módon 0,1 millió eurós veszteséget volt kénytelen elkönyvelni, mégpedig első ízben fennállása óta.
A hírügynökség alaptevékenységével kapcsolatban kialakult nehéz helyzetet a dpa illetékes vezetői első nyilatkozataikban a legfőbb előfizetőknek számító napilapok példányszámának tartós csökkenésével magyarázták. A dpa-nál ugyanis évtizedek óta egyfajta hagyománynak számít, hogy a hírügynökség a szöveg- és képszolgáltatások árát az újságok esetében a példányszámnak megfelelően alakítja. Éppen ezért a példányszám általános csökkenése legalább olyan súlyos csapást jelent, mintha egy nagy előfizető mondaná le végleg a dpa-szolgáltatást - nyilatkozta Michael Segberg, a hírügynökség értékesítési igazgatója.
Az igazgató szerint a bevételek növelése céljából a dpa új üzleti lehetőségek feltérképezésén munkálkodik. Az előzetes tervek szerint a hírügynökség illetékesei mindenekelőtt a külföld felé történő szolgáltatásokat igyekeznek erősíteni, különös tekintettel arra, hogy a külföldi üzletekből mindeddig a bevételek alig 10 százaléka folyt be. 2007-ben a dpa a spanyol nyelvű szolgáltatás értékesítésének elősegítése céljából irodát nyitott Madridban és Buenos Airesben, az angol nyelvű hírszolgálat pedig ugyancsak az elmúlt esztendőtől a Dél-afrikai Köztársaságban és Indiában is jelen van. Ugyancsak a tervek szerint - s ugyancsak az angol nyelvű hírszolgáltatást - az idei esztendőtől a hírügynökség Kínában is értékesíteni kívánja. Sőt a tervek között szerepel az is, hogy az arab nyelvű szolgálatot speciális, a gyermekekre vonatkozó hírszolgálattal is bővítik. "Gyermekhírek" eddig csak német nyelven szerepeltek a dpa kínálatában.
A hamburgi székhelyű vállalat az internet területén is szélesíteni kívánja a kínálatot. A dpa ügyvezetője, Malte von Trotha szerint ugyanakkor tudatában vannak annak, hogy az online-szolgáltatással nem lehet olyan magas árat elérni, mint a hagyományos médiaszolgáltatással. Ennél többet ígér az úgynevezett másodlagos értékesítés, azaz fotók másodlagos - könyv- és naptárkiadóknak történő - eladásával már most nagyobb jövedelmek érhetők el, mint az elsődleges értékesítés során.
A beszámolóból kitűnt, hogy a dpa leányvállalatai továbbra is nyereségesek.
Az 1949-ben alapított hírügynökséget mintegy 190 kiadó, kiadóvállalat, rádió- és televíziós társaság tartja el.