A beruházás, amely az eddigi legnagyobb a mexikói feldolgozóipar történetében, 4500 új munkahelyet teremt a Ford ottani tevékenységeiben végrehajtott átszervezéseket is figyelembe véve.
Az Egyesült Államok második legnagyobb autógyártójának döntése kedvezőtlenül érinti a detroiti térség autóipari munkásait és a szakszervezeteket, amelyek abban bíztak, hogy az üzem az Egyesült Államokban épül meg, és ebben a reményben nemrég elfogadták a cég költségcsökkentési programját. A Ford az elmúlt két évben összesen 15 milliárd dollár veszteséget volt kénytelen elkönyvelni, és a helyszín megválasztása lehetővé teszi a költségek leszorítását, elsősorban az olcsóbb mexikói bérek révén.
A Ford a beruházással növelni kívánja súlyát a kisebb, üzemanyag-hatékonyabb autók gyorsan növekvő piacán: a mexikói főváros közelében megépülő gyár a tervek szerint 2010-től fog Fiestákat szállítani az USA-ba. A cég május elején közölte: feladja korábbi célkitűzését, hogy észak-amerikai üzletága jövőre már nyereségessé válik. Mexikó viszont eközben szinte autógyártó nagyhatalommá válik: tavaly már több mint kétmillió autót gyártottak az országban és ez a szám elemzők szerint 2015-ig megduplázódhat - olvasható a Napi Gazdaságban.