Az intézkedéssel a teljes vasúti járműfenntartási tevékenység egy irányítás alá, a MÁV-GÉPÉSZET-hez került - tette hozzá.
A vezérigazgató hangsúlyozta, hogy az átalakulástól azt várják, hogy javuljon a hatékonyság, növekedjen minőség.
Kérdésre válaszolva Zaránd György elmondta, hogy a MÁV-GÉPÉSZET Zrt. az idén 40 milliárd forint árbevétellel, és 10 millió forint eredménnyel számol üzleti tervében.
A MÁV-GÉPÉSZET Vasútijármű Fenntartó és Javító Zrt. 2008. január 1-jén alakult önálló társasággá a MÁV korábbi gépészeti üzletágának vasútijárművek fenntartásával, karbantartásával foglalkozó szervezetéből. Tulajdonosa többségben a MÁV Zrt., illetve kisebb részben a MÁV-START Zrt. és a MÁV-TRAKCIÓ Zrt. A MÁV-GÉPÉSZET Zrt. saját tőkéje a beolvadó járműjavítók saját tőkéjével megnövekszik, így az eddigi mintegy 6,5 milliárd forint saját tőke eléri a 10,5 milliárd forintot.
Zaránd György elmondta, hogy a társaság bevételének nagyobbik részét a MÁV-START és a MÁV-TRAKCIÓ megrendelései adják.
A vezérigazgató szerint a két járműjavító integrálása mellett szól, hogy hosszú távon nem lehet külön-külön is biztosítani feladatot számukra. A nagyjavításra 2009-2010-re a cégek már megkapták a megrendelést, de várható, hogy 2011-től az északi járműjavító tevékenysége nem lesz gazdaságos, feladata átkerül a szolnoki üzembe.
Költségcsökkentő megfontolás
A vezérigazgató szerint az átszervezéssel az anyagellátási költségek csökkennek, ami jelenleg éves szinten 16 milliárd forintot tesz ki, illetve megszűnnek a szervezeti párhuzamosságok.
A vezérigazgató tájékoztatása szerint a járműjavítók integrációját követően a MÁV-GÉPÉSZET Zrt. létszáma az eddigi 3480 -ról 5214-re növekszik. Az idén 200 fős létszámcsökkenéssel számolnak.