Maradi István, a Magyar Telekom műszaki vezérigazgató-helyettese kedden háttérbeszélgetésen elmondta: a Magyar Telekom esetében a széttagolt rendszer, a különálló mobil, vezetékes és internetes üzletág integrálódott, s ezzel hatékonyabb lett az ügyfélkapcsolat. Átalakult a technológia is, ami szintén támogatja a jobb ügyfélmenedzsmentet.
Maradi István kifejtette: a mobil elterjedtsége elérheti a 200 százalékot is, ám időpontot nem határozott meg. A fejlődés fő motorja a széles sávú adatátvitel lesz, ezen belül a közösségi oldalak bővülése, s például az ezeken történő videó megosztás.
A vezérigazgató-helyettes elmondta: a mobilkommunikációban nemcsak az a fő kérdés, hogy milyen mértékben fejlődik a sávszélesség, hanem az is, miképpen lehet az egy bit átvitelére eső költségeket a minimálisra csökkenteni.
A fix vezetékes technológiáról kifejtette: a sávszélesség növelését most már nem az irodai adatátviteli alkalmazások kényszerítik ki, hanem a multimédiás eszközök, ezen belül alapvetően az interaktív televíziózás (IP-TV) fejlődése. Az előrejelzések szerint 15 év múlva már csak ilyen televíziókon nézik a műsort a háztartások. A Magyar Telekomnak napjainkban mintegy 16 ezer IP-TV előfizetője van.
A vezérigazgató-helyettes szerint a vállalat szempontjából nagyon fontos az is, milyen színvonalú az ügyfelek kiszolgálása, hiszen míg egyik részük nagyobb sávszélességet, a másik része jobb kiszolgálást szeretne.
Kérdésekre válaszolva elhangzott: nagy valószínűséggel az idén a T-Home előfizetők már egy számlát kapnak a különféle Magyar Telekom előfizetéseikről és díjakról.
A digitális mobiltévével (Digital Video Broadcasting-Handheld - DVB-H) kapcsolatban Maradi István elmondta, még nem tudni mennyibe kerül a technológia, s az sem, hogy az elfőzetőknek mennyit kell fizetniük. Hozzátette: a pályázat még nem zárult le, Úgy vélte, az olimpia nagyon közel van, s a DVB-H addig biztosan nem indul.
Az [origo] Kommunikációs és Médiaszolgáltató Zrt. kizárólagos tulajdonosa a Magyar Telekom.