A szövetség júliusban indított eljárást a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóságnál, mivel az UPC Magyarország Kft. arról tájékoztatta levélben azokat az előfizetőit, akik papíralapú számlákon és nem elektronikusan fizetnek, hogy július 11-től havonta többletköltségként 96 forintot kell fizetniük, amennyiben nem térnek át az elektronikus díjfizetésre.
A szövetség szerint a számla kiállítása a szolgáltatás elválaszthatatlan része, amelyért külön költséget nem lehet felszámítani a fogyasztóknak.
Emellett ez - a FEOSZ álláspontja szerint - a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat hátrányosan megkülönböztette a papíralapú számlázási rendszert választókat az elektronikus számlázási rendszer mellett döntő fogyasztókkal szemben.
Az UPC Magyarország Kft. a napokban arról tájékoztatta a szövetséget, hogy augusztus 1-i hatállyal visszavonta a papíralapú számladíj bevezetését előíró rendelkezését, és azt valamennyi szolgáltatásának Általános Szerződési Feltételeiből is törölte.
Mivel az UPC Magyarország Kft. a papíralapú számladíjra vonatkozó előírásait rövid időn belül visszavonta és megoldást talált arra, hogy a fogyasztók automatikusan visszakapják az így befizetett összeget, a szövetség reméli, hogy ez példaértékű lesz a hasonló gyakorlatot folytató szervezetek számára.