A Világgazdaság előzőleg az iránt érdeklődött, hogy miért nem jutott el az Európai Bizottsághoz a támogatási kérelem, amelyet már július elején jóváhagyott a kormány.
A kiküldés után egy - akár több hétig tartó - formai ellenőrzés veszi kezdetét az Európai Bizottságnál. Ezt követően a testület megküldi a magyar fél számára a befogadási értesítést, és elkezdi a dokumentáció tartalmi elemzését, amely hosszabb időt vesz igénybe.
A kormány a számára előírt rendelkezésére álló 180 helyett 60 nap alatt vizsgálta meg és hagyta jóvá a projekt támogatási szerződési dokumentációját, éppen azért, hogy azt a lehető legrövidebb idő alatt továbbítani lehessen Brüsszelbe - hangsúlyozta az NFÜ.
A kormány nem egészen hat héttel ezelőtt arra adott felhatalmazást a NFÜ-nek, hogy a beruházóval akkor kösse meg a metróépítés támogatási szerződését, ha az minden szakmai feltételnek megfelel. Miután a hivatal meggyőződött ezek teljesüléséről, a szerződés aláírását követően a 4-es metró támogatási dokumentációját elküldte Brüsszelbe.
A továbbiakban a hivatal azt is fontosnak tartotta megjegyezni, hogy a 4-es metró pályázatának és beruházásának szakmai előkészítése a főváros felelőssége, míg az NFÜ feladata az, hogy a finanszírozásban megtalálja a megvalósítás szempontjából legkedvezőbb, leggyorsabb eljárást.
Ez utóbbi megjegyzés szakértői körökből származó értesülések szerint arra utal, hogy "Budapest még mindig adós pár alapvető dokumentummal", így például a koherens fővárosi közlekedésfejlesztési stratégiával. Akadnak, akik az NFÜ lassúságát okolják azért, hogy a metróprojekt eddig nem jutott el Brüsszelbe. Többen ennek tulajdonítják az ügyben illetékes közlekedési irányító hatóságnál közelmúltban lezajlott főigazgató-váltást, s azt is, hogy jelenleg fegyelmi eljárás folyik az érintett közreműködő szervezet, a Közlekedésfejlesztési Koordinációs Központ vezetője ellen - írja a Világgazdaság.