A General Motors Buick és Cadillac márkája, valamint a Ford Motor két neve, a Lincoln és a Mercury a korábbi második helyről lejjebb csúszott az amerikai autógyártók piacának szűkülése közepette. Claes Fornell, a Michigani Egyetem kutatását irányító professzor elmondta: hosszú, szinte hagyományos tendencia fordult meg azzal, hogy az amerikai gyártókba vetett bizalom apad, miközben a versenytársak helyzete erősödik.
A professzor szerint felvetődik a kérdés, hogy az amerikai gyártóknak megvannak-e a forrásaik és a pénztartalékaik a kíméletlen versengésben való talpon maradáshoz.
Magas a bizalom más ágazatokhoz képest
Az autóipari fogyasztói elégedettségi index 82 pontos, ami magasnak tekinthető más ágazatokhoz képest. Az amerikai márkák az adatok szerint nehezen tudnak alkalmazkodni a benzin drágulásához és a takarékosabb kocsik iránti kereslet növekedéséhez. Fornell szerint ezt tükrözi az amerikai autókkal szembeni csökkenőben elégedettség.
Az amerikai piacon a BMW egy pontot felfele lépve a Toyota luxus márkájával, a Lexussal közösen, 87 ponttal vezeti a mezőnyt. Mind a Toyota, mind a Honda elégedettségi értéke 2 ponttal 86-ra nőtt.
Esett a Buick és a Cadillac
A Buick és a Cadillac egy pontot esve 85 ponton van, a Chevrolet három pontot esett, 79-es a mutatója. A GM Saturn márkája kivételesen 4 pontot javult, és 85 pontot ért el, amit Fornell a kedvezőbb üzemanyag-fogyasztással magyaráz.
A Lincoln és a Mercury egyaránt 3 pontot veszítve 83 ponton áll, a Fordok elégedettségi mutatója 80 pontos. A 22 autómárkára kiterjedő sort a Chrysler által gyártott Dodge és Jeep zárja 78, illetve 76 ponttal. A Michigani Egyetem 5500 olyan embert véleményét rögzítette, aki az utóbbi 3 évben vásárolt kocsit; a skálán a 100 pont jelentette a maximális elégedettséget.