A szolgáltatás kedden indult el próbaüzemmel, és csak Kínában elérhető - közölte a Google.
Az amerikai óriás kihívást jelent egy a helyben piacvezető cég, a Pajtu (Baidu) kereső számára.
A szolgáltatásban több tízezer olyan kínai dal lesz letölthető, amelyet a 2006-ban a kínai kosárlabdasztár, Jao Ming (Yao Ming) közreműködésével alapított, de a Google társtulajdonában álló Top100.cn-ben szerepel.
A Google, a lemezkiadók és a Top100.cn osztoznak a reklámbevételeken. Bár az amerikai cég erről nem közölt részleteket, hangsúlyozta, hogy a szolgáltatás jótékony hatással lesz a Kínában különösen nagy mértékű kalózkodásnak kitett lemezcégekre.
A Google mint keresőprogram, 2008 első negyedévében 26,8 százalékban részesült a piacból szemben a Pajtu 60, 7 százalékával - állapította meg az Analysis International intézet. A Pajtu népszerűségét elsősorban zenei linkkínálata adja, ugyanakkor azzal vádolják, hogy elérhetőségeket ad kalózkiadású zenéket tartalmazó portálok felé.
Kína a világ legnagyobb internetfelhasználója 253 millió felhasználóval.