Több mint nyolcszáz autót értékesített és vásárolt az internet segítségével idén az első félévben az AAA Auto Magyarországon, ami jelentős növekedés a tavalyi adat fényében - tette közzé a társaság.
Ez viszonylag magas számnak tűnik ahhoz képest, hogy a korábbi bejelentés szerint összesen 4290 darab autót értékesített Magyarországon az első fél évben. (A cég összes piacán eladott autók száma kilenc százalékkal, 35 400-ra csökkent az első hat hónapban). A cég magyar honlapjának látogatottsága is jelentősen nőtt, június végéig 350 ezer egyéni látogatója volt az aaaauto.hu oldalnak és 7,8 millió oldalletöltést regisztráltak, ami 31 százalékos növekedés az egy évvel ezelőtti állapothoz képest - áll a Napi Gazdaság hasábjain.
Mindezek ellenére a tavaly év végi csapás után várhatóan még mindig nem a legjobb eredményekről számol be az autókereskedő cég gyorsjelentésében. Az augusztus 28-án tőzsdezárás után publikálandó jelentés ugyan már javulást mutathat az előző negyedévekhez képest - korábbi közlése szerint áprilisban az EBITDA pozitívba fordult -, az áttörést azonban valószínűleg még korai lenne most várni tőle. Ennek oka lehet például, hogy a nyereséges működés helyreállítása érdekében megtett intézkedések - például a jelentős létszámleépítések - költségei még terhelik a második negyedévet is.
Az első negyedévben 3,7 milliós negatív EBITDA-t termelő cég éves szinten pozitívumot tervez ezen a soron. Hogy ennek van-e reális esélye, az viszont kiderülhet a gyorsjelentésből.