Európában az összehasonlítható adatok alapján a bevételek 10,4 százalékkal nőttek, ebből az első negyedéves növekedés 9,5 százalék, a második negyedévre jutó növekedés pedig 11,4 százalék volt.
A szálloda üzletág első félévi közzétett bevétele elérte a 2,810 milliárd eurót, mely 1,4 százalékos csökkenés az előző év hasonló időszakához képest. A növekedési stratégia, melynek keretében 11 000 szállodai szoba nyílt az év első hat hónapjában 3,3 százalékkal járult hozzá ehhez.
Az Accor 5,1 százalékos bevételcsökkenést jelentett első negyedévéről, a dollár gyengesége miatt. Az árbevétel 1,791 milliárd euróra esett az egy évvel korábbi 1,887 milliárdról. Azonos szerkezetre vetítve és az árfolyamhatásokat kizárva a bevétel 4,8 százalékkal nőtt.
Gyorsan nőtt a nyereség
Az Accor 883 millió eurós adózott eredményt jelentett tavalyról, 76,2 százalékkal többet a 2006-os 501 milliónál.
Az üzemi eredmény egyszeri tételek nélkül tavaly 25 százalékkal 907 millió euróra gyarapodott 727 millióról, a csoportszintű bevétel 6,8 százalékkal 8,121 milliárd euróra emelkedett. Az azonos szerkezetre számolt növekedés, változatlan árfolyamon 6,5 százalékos volt.
A szállodákból 7,8 százalékos növekedéssel 5,830 milliárd eurós, a szolgáltatásokból - elsősorban az étkezési és ajándékutalványokból - 16,5 százalékos emelkedéssel, 885 millió eurós bevétel keletkezett tavaly.
Idén is jó eremények várhatóak
Idénre is jó üzletmenetet jósoltak, valószínűsítve, hogy az amerikai gazdaság vezérelte világgazdasági lassulás nem fog megártani a cégnek. Ezt azzal indokolják a cégnél, hogy az utóbbi évek gyakorlata - szállodáik eladása és visszabérlése változó bérleti díjért - rugalmassá teszi üzletüket a gazdasági ciklusokkal szemben.
Az Accor 2010-ig 200 ezer szobányi beruházással bővül, ezen belül az olcsó kategóriában 50 százalékkal akarják növelni a szobák számát. Az új szobák 33 százalékát az érett piacokon, 67 százalékát a felzárkózó piacokon, egyebek közt Kínában akarják megnyitni.
Közben a portfolió-tisztítás főleg Európában és az Egyesült Államokban folytatódik, ingatlaneladások és visszabérlések formájában. Felvásárlásokra öt év alatt 500 milliót terveznek költeni. A csoport célja: világméretekben piacvezetővé válni az olcsó és közepes szintű szállodaszolgáltatásban.