A spanyol kormány pénteken közölte, hogy privatizálni akarja a vállalat 30 százalékát, a tervek szerint a légi irányítás állami tulajdonban maradna, s a repülőtér üzemeltetését bíznák külső cégre.
Az AENA értékét 30 milliárd euróra tette az infrastruktúráért felelős miniszter.
Az AENA világszerte 47 repülőteret tart kézben, ezekben a légikikötőkben tavaly 210 millió utas fordult meg.
A lehetséges vevők között van az ACS és az Abertis spanyol építőipari csoport is.
A Budapest Airport tulajdonosváltása tavaly júniusban zajlott le, miután a Hochtief AirPort (HTA) konzorcium megszerezte a brit BAA Budapest Airport-ban tulajdonolt részesedését, és átvette a BA irányítását és üzemeltetését. A Hochtief AirPort a világ egyik legnagyobb magánkézben lévő és független repülőtér-üzemeltető és befektető társasága. A HTA a nemzetközi építőipari csoport, Hochtief leányvállalata. A társaságnak hat repülőtérben van részesedése: Athén, Budapest, Düsseldorf, Hamburg, Sydney és Tirana. 2006-ban a HTA repülőterek összesen 83 millió utast szolgáltak ki.
A BAA-t 2006 júliusban megvette a legnagyobb spanyol építőipari csoport, a Ferrovial, amely azonnal jelezte, hogy szabadulni kíván a BAA egyes külföldi érdekeltségeitől.