Sokszor előfordul, hogy a hét során felgyűlt feszültséget egy hétvégi italozással próbálja feloldani vagy enyhíteni a keményen dolgozó ember. Lengyel Sándor szerint ez az időszak a legrizikósabb a taxisok életében. Annyiban legalábbis mindenképpen, hogy ebben az időszakban van a legnagyobb az esélye annak, hogy az utas "beszennyezi" az autót. Amennyiben ezt csak a kocsi külsejével teszi, még könnyen orvosolható a probléma, akkor viszont, ha a belteret piszkítja össze az ittas egyén, már bonyolultabb az eljárás.
Lengyel Sándor szerint a kollégák általában megértőek a hétvégi gőzkieresztőkkel. A taxitársaság pedig megköveteli dolgozóitól a diszkréciót. A baleset után például semmi esetre sem kotyoghatja el a sofőr egy ugyanazon vállalatnál dolgozó megrendelővel, hogy mit művelt a munkatársa egy lazább buli után. Amennyiben ezt mégis megtenné, a könnyelmű taxis komoly következményekkel számolhat. Akadt példa már arra is, hogy emiatt kellett távoznia egy sofőrnek addigi társaságától.
A "köjálos" tisztítás
A taxis körökben csak köjálos tisztításnak hívott vegyszeres fertőtlenítést néhány autómosóban is elvégzik. Ennek időtartama alapból is egy óra körül van, ezzel pedig még közel sem kerül használható állapotba az autó. Legalább 6-8 órát állnia és száradnia kell a járműnek, mielőtt bárki beleülhetne. A tisztítás ára 17 és 38 ezer forint között mozog. A sofőr ráadásul ez alatt az idő alatt nem dolgozhat, mivel a munkaeszközét kell helyreállítani.
Az utas ilyenkor a helyszínen kifizetheti a tisztítás költségeit, ez azonban sok esetben nehezen megoldható. A "felszabadult" állapotban ugyanis többen jogtalannak tartják a taxis követelését. Lengyel szerint a sofőröket külön óvják attól, hogy ilyenkor erőszakoskodjanak az ügyféllel, valószínűleg úgyis hiábavaló lenne. Ezért, ha az esemény idejében nem is, de másnap vagy harmadnap felkeresi a gondatlan ügyfelet a társaság.
Ez még csak komoly utánajárást sem igényel, mivel a taxi rendelését felvételre rögzítik és általában elérhető a rendelő azon a telefonszámon, amelyről a kérés érkezett. Ilyenkor általában már nagyon segítőkésznek mutatkoznak a kártevők. Sőt, többen még "jattot" is adnak, talán szégyellik magukat.
A késés bűn: egy perc egy napletiltást ér
Az a vezető is szankcióra számíthat, aki késve érkezik a címre. Megvizsgálják, hogy kinek a hibájából kellett az utasnak többet várnia az előzetesen megadottnál. Meghallgatják, hogy mit mondott a megrendelő, a telefonos, mit közvetített a diszpécser és mit vállalt a sofőr. Utóbbi természetesen szólhat, ha dugóba kerül vagy mondjuk baleset éri. Ilyenkor Lengyel elmondása szerint az is elképzelhető, hogy a konkurenciát riasztják.
Amennyiben a vállalat hibájából kényszerült sokat várakozni az utas, előfordul, hogy a cég költségén utaztatják, a hibás sofőrt pedig letiltják. A letiltás annyit jelent, hogy egy adott időtartam alatt nem vehet fel címet a központból, csak az utcáról szerezhet magának ügyfelet.
Egy perc késés egynapos letiltást von maga után. A három perc feletti késedelem már szándékos késésnek számít, egy hetes eltiltást von maga után.
A púder és az etikátlanság
Az intézkedés Lengyel szerint nem csak az utas érdekében van. Ugyanúgy érdeke a sofőröknek is, hogy a könnyelműen "licitáló" kolléga megbűnhődjön, mert legközelebb talán egy olyan autós kapja meg a címet, amelyik közelebb van az adott címhez. Az üzletág igazgató - aki szintén taxizott - elmondta, hogy a legidegölőbb ebben a munkában maga a várakozás. Ilyenkor még idegesítőbb, ha valaki "púdert kap", más szerzi meg a címet, ami pedig hozzá lenne igazán közel.
Szintén eltiltás jár az "etikátlan címfelvételért", amikor olyan címet vállal el a sofőr, amit csak a közlekedési szabályok áthágásával tud megközelíteni. Ilyen esetben akkor is megkapja az eltiltást, ha időben odaér. Amennyiben a sofőr visszaadja a címet, egy kollégája átveheti a fuvart. Itt a szankció két órás letiltás, ez Lengyel szerint meglehetősen drasztikus, ezért egy kompromisszumos "rosszpont rendszer" kidolgozását tervezik.
Szófiában jobb taxizni
Lengyel Zoltán felvázolta a szófiai "idilli" körülményeket. A városban működik egy GPS alapú forgalomirányító rendszer, ami segítségével a központ felméri az autók helyzetét és a rendszer optimalizál, a sofőrök nem jelentkeznek a címekre, hanem a legjobb helyen tartózkodó autót küldik ki. Lengyel reményei szerint talán Budapesten is bevezethetik ezt a rendszert, talán még az idén.
Háromnapos kényszerpihenőt von maga után, ha az utas nem kapja meg a kért autót. Ez megtörténhet, ha a sofőr eltéveszti a címet (címtévesztés), másik utast vesz fel (utastévesztés). A letiltás általában kiváltható pár ezer forinttal, de csak enyhe vétség esetén. A címre és az utas nevére addig kérdezhet vissza a vezető, amíg a diszpécser kiadja a címet, amikor már vételezte azt - elnyerte - a felelősség az övé. Ezért is két óra letiltás járhat. Lengyel Zoltán szavai szerint nem lehet "notesznek" használni a diszpécsert, akinek adott esetben rengeteg más dolga is lenne, mint a figyelmetlen kolléga kíváncsiságát kielégíteni.
Belsős felügyelet
Mindegyik társaságnál működik egy szervezet - etikai vagy reklamációs bizottság. Ennek tagjai mérik az időt, figyelik az autók külső és belső állapotát, sőt hazaküldethetik a vezetőt átöltözni, amennyiben úgy ítélik meg, hogy hiányos vagy nem megfelelő az öltözéke. Ha egy utas szól, hogy problémát észlelt valamelyik kocsival vagy sofőrrel kapcsolatban, akkor a bizottság tagjait küldik megvizsgálni a panaszt. Emellett időmérő autósok is cirkálnak, akik amellett, hogy ugyanolyan munkát végeznek, mint a többiek felügyelik a kollégáik munkáját és jelentenek róluk adott esetben.
Az [origo] által megkérdezett taxisok egy része negatívan nyilatkozott az időmérőkről, mások viszont elismerték, hogy szükség van a munkájukra a belső rend fenntartásához. Egy éjszakai műszakos például kifejezetten örült a szankcióknak. Véleménye szerint saját kollégái is olyanok, mint a gyerekek, akiket csak büntetéssel lehet leszoktatni a rosszaságról.