A német Bertelsman csoporthoz tartozó, luxemburgi cég keddi közleménye szerint a reklámpiac gyengélkedik néhány európai országban, és az is baj, hogy az első félévben az euró még erősödött a dollárhoz és a fontsterlinghez képest. Változatlan valutaárfolyamon a bevétel 1,6 százalékkal nőtt volna.
Az adózott eredmény rekordra nőtt, egyszeri tételek nélkül 16,6 százalékkal 338 millió euróra gyarapodott.
Németországban rekord eredménnyel zárta a félévet a társaság, az üzemi eredmény 29 százalékkal 218 millió euróra, a bevétel 4,1 százalékkal 1,021 milliárd euróra emelkedett.
A várakozásokkal ellentétben nem ment túl jól az üzlet Franciaországban és Nagy-Britanniában. Franciaországban kissé nőtt a bevétel, a profit azonban érezhetően visszaesett, Nagy-Britanniában a reklámpiac zsugorodása miatt szerepelt rosszabbul az RTL csoport, amelynek 44 televíziós csatornában és 32 rádióadóban van részesedése tíz európai országban.
A kedden megjelent beszámoló szerint a magyar RTL Klub továbbra is piacvezető Magyarországon, 33 százalékos nézettséggel főműsoridőben a kulcsfontosságúnak tartott 18-49 éves korcsoportban, azonban ez kisebb arány a tavalyi, 34,4 százaléknál. Az RTL Group profitjához az RTL Klub 5 millió euróval járult hozzá az első félévben, a tavalyi első félévi 4 millió euró helyett.
A vállalat várakozása szerint a reklámpiac az év második felében sem fog jobban alakulni, mint az elsőben, mindamellett az RTL csoport változatlanul tartja magát korábbi céljához: a tavalyi eredményeket túl akarja szárnyalni. Tavaly a bevétel 1,2 százalékkal 5,7 milliárd euróra, az üzemi eredmény (EBITA) 5,5 százalékkal 898 millió euróra nőtt.