A Fiat Srbija cégben a Fiat 67 százalékkal, a szerb állam 33 százalékkal részesedik.
A két fél képviselői emlékeztetőt írtak alá két Fiat-leányvállalattal, az Iveco és a Magneti Marelli cégekkel is teherautók és buszok, valamint autóipari alkatrészek gyártásáról Kragujevacban.
A megállapodást aláíró szerb miniszterelnök-helyettes, Mladjan Dinkic szerint a Fiat-ügylet Szerbia eddigi legnagyobb ipari beruházása: a Fiat leányvállalatokkal együtt az összeg eléri az egy milliárd eurót, ami 4750 új munkahelyet teremt.
Megújul a termékskála
A tervek szerint a Fiat 2009-ben egy új A kategóriás modell - korábbi hírek szerint az Uno új generációjának - gyártását kezdi meg Kragujevacban, kezdetben évi 200 ezres kapacitással. Később - várhatóan 2010-től - egy középkategóriás autó - tippek szerint a Grande Punto - összeszerelését kezdik meg. Összességében évi 300 ezer darabos kapacitást épít ki Szerbiában a Fiat.
A beruházást a helyi önkormányzat adókedvezménnyel, és ingatlannal támogatja, a szerb állam 50 millió euróval, és 200 millió euró értékű infrastrukturális fejlesztéssel járul hozzá.
Veszteséges volt a Yugók gyártása
A három Zastava modell - Yugo Skala, Yugo Florida, Zastava 101/128 - gyártása az idei év végén megszűnik.
A Zastavát 55 évvel ezelőtt hozta létre a Fiat, az üzemből az évek során 4,1 millió autó került ki. A legnépszerűbb modell a Zastava 600-as volt, majd 1987-ben az "évszázad ügyleteként" 48 ezer Yugót adtak el az Egyesült Államokban.
A gyárat azért kellett részben privatizálni, mert erősen veszteséges: évente 15 millió euróba kerül a szerb államnak, hogy törlessze az adósságait.