A Merkúr-kínálat jolly jokere – Zastava 1100 veterán teszt
Elsőkerék-hajtásával és ötajtós kasztnijával csúcstechnika volt a Zastava. Persze csakis KGST-mércével.
Elsőkerék-hajtásával és ötajtós kasztnijával csúcstechnika volt a Zastava. Persze csakis KGST-mércével.
A nyolcvanas évek elején Jugoszláviában készült a keleti blokk legmodernebb autója.
Kinézetre kiköpött Fiat, de ez a farmotoros Zastava a Balkánon készült.
Az egyiket hivatalosan az Egyesült Államokba exportálták.
A nyolcvanas években múzeumra emlékeztetett a keleti blokk autókínálata, de az utolsó pillanatban több gyártó meglovagolta a ferdehátúak divatját. Bemutatjuk a Lada Samarát, a Skoda Favoritot és mifelénk ismeretlen társaikat.
A Trabantot kipécézték az NSZK-sok, a Daciák mentek vissza a feladóhoz, a Zastavák sorsát pedig a délszláv háborúk pecsételték meg. Nem sok jót hozott a rendszerváltás a keleti blokk elavult gyárainak.