Az M0-ás keleti szektorát - a 4-es főút és az M3-as autópálya között - szeptember 16-án helyezik forgalomba, az M0-ás északi hídját pedig várhatóan szeptember 30-án. Demszky Gábor főpolgármester június 25-én jelentette be, hogy az év végén egységes, konszenzusos és a város érdekét hangsúlyozó teherforgalmi stratégia elfogadására tesznek javaslatot.
A főpolgármester úgy látja Budapest nem lehet többé átjáróház, amelyet korlátlanul használhatnak a kamionok, miközben évente milliárdokat költenek az elhasználódott utak felújítására. Az előzetes becslések alapján naponta 50-55 ezer egységjárművel számolnak az új szakaszon.
Az M0-ás keleti szektorának hossza 26,5 kilométer. A kétszer kétsávos utat mindkét oldalon leállósávval, középütt elválasztó zónával alakították ki. A 4-es számú főútvonal és az M31-es elválási csomópontja között olyan széles az elválasztó sáv, hogy az út a későbbiekben kétszer háromsávosra bővíthető.
Az M0-ás keleti szektorának kiépítésével létrejött a kapcsolat az M1-es, az M5-ös, az M6-os, az M7-es és az M3-as autópálya között; a gyűrű új szakaszának megépülésével jelentősen csökkenthető a budapesti úthálózat túlterheltsége. A fővárost elkerülő M0-ás gyűrű hossza immáron megközelíti a 80 kilométert.