Négy szakszervezeti szövetség adta be a derekát, de nincs közöttük a pilóták és a légi irányítók érdekvédelmi tömörülése. A megállapodásban a CAI vállalta, hogy 12 500 személyt, köztük 1550 pilótát, 3300 utaskísérőt, illetve 7650 technikust, más alkalmazottat és vezetőt alkalmaz. A CAI korábbi ajánlata csak 11 500 munkavállaló megtartásáról szólt.
Az öt másik szakszervezet azonnal elutasította a keretmegállapodást, amelyet haszontalannak és provokatívnak minősítettek. Ezek a szakszervezetek hasztalan vártak vasárnap este és éjszaka arra, hogy meghívást kapjanak a munkaügyi miniszternél tartott egyeztetésre, amelyen a megállapodást aláírók részt vettek. A tervek szerint hétfőn folytatódnak az egyeztetések.
Hétfőtől nincs üzemanyag
Az Alitalia gépei vasárnap még közlekednek, de hétfőtől üzemanyag hiányában már nincs garancia azok elindulására - a légitársaság szakszervezetei szerint ezt közölte Augusto Fantozzi, a kormány által kinevezett csődbiztos. A kassza kiürült, és a hitelezők nem finanszírozzák tovább az üzemanyag-szállításokat - idézték Fantozzit. A légitársaság az utóbbi időben már napi mintegy 2 millió eurós veszteséget termelt, adóssága július végén 1,2 milliárd euró volt.
Az Alitalia megmentésére kidolgozott szanálási terv értelmében a cég egyes egységeit, amelyek mintegy 400 millió euró értékűek, értékesítenék. A CAI olasz befektetői csoport venné át a megmaradó Alitalia-részeket és működtetné az "új Alitalia" 153 repülőgépből álló flottáját. A szakszervezetek viszont elutasították a tervvel együtt járó bér- és szabadságcsökkentést, valamint az olasz befektetői kör által ajánlott új munkaszerződéseket.
Az olasz konjunktúra egyik háború utáni szimbólumát 1947-ben alapították, és augusztus 29-én helyezték csődvédelem alá. Az Alitalia 49,9 százaléka az olasz államé, részvényei tőzsdei kereskedését júniusban felfüggesztették. Tavasszal - elsősorban a szakszervezeti ellenállás miatt - kudarcba fulladtak a tárgyalások a légitársaság felvásárlásáról az Air France-KLM-mel.