A tervezet szerint új engedélyeket nem adna ki a hatóság, a jelenleg működő biztosítóegyesületek pedig legfeljebb 2010 végéig tevékenykedhetnének ebben a szegmensben.
A Pénzügyminisztérium (PM) nem adott információt a javaslatról, a Népszabadság úgy tudja, hogy a szaktárca fogyasztóvédelmi tényezők miatt dolgozta ki az előterjesztést. (Vélhetően a MÁV Általános Biztosító Egyesület bukása miatt lépett a minisztérium.)
Ha a módosítás életbe lép, akkor a piacon lévő biztosítóegyesületek (KÖBE, TIR) helyzete valószínűleg megrendülne, tekintettel arra, hogy bevételük mintegy 90 százalékát a kgfb-szerződésekből származik. A KÖBE illetékese az előterjesztéssel kapcsolatban azt mondta: az egyesületek kizárása akadályozná a versenyt, és ellentétes az uniós gyakorlattal. Az egyesületi forma semmivel nem rejt nagyobb kockázatot, mint egy részvénytársasági - vélik a KÖBE-nél.
Az érintett egyesületek mellett autósok is rosszul járnának, hiszen a tervezet szerint a piacról kitiltandó szervezetek számos kategóriában igen kedvező díjakat kínálnak.