A BKV üzletágainak átadását szabná az állami segítség feltételéül 2009-re a kormány. Az egyeztetés alatt álló terv szerint a fővárosi tömegközlekedési cégnek elsőként a helyközi vasúti személyszállításból (HÉV-vonalak) kellene visszavonulnia.
A BKV-nak szinte biztosan jól jönne a váltás, mert a HÉV eddig nem bizonyult jó üzletnek. A férőhelyek átlagos kihasználtsága 2007-ben a 18 százalékot sem érte el, a működés vesztesége 2007-ben 2,6 milliárd forint volt. Ezt úgy sikerült kigazdálkodni, hogy a BKV a szolgáltatásra 4,6 milliárd forint normatív állami támogatást és 587,5 millió forint veszteségtérítést kapott az államtól.
A veszteségek hátrahagyásánál is kecsegtetőbb a BKV számára, hogy a HÉV-járatokért pénzt is kaphat. A társaság szolgáltatása és a hozzá tartozó eszközpark átadásáért 35 milliárd forintot kérne, bár ezt az összeget a közlekedési tárca és a MÁV is sokallja, a MÁV-Start ugyanis a HÉV-közlekedéssel nemcsak újabb veszteséget venne át, hanem beruházásokra is rákényszerülne.
Ellenszolgáltatás nélkül kellene viszont feladnia a BKV-nak agglomerációs buszjáratait. Legkésőbb 2010 elején 55, Budapest közigazgatási határán kívül közlekedő buszjáratot venne át a Volánbusz Zrt. A közlekedési cég számára a buszos piac egy szeletének elvesztése nem sok kárt okozhat, mert ezeknek a járatoknak az üzemeltetésén is bukott, 2007-ben, például, 856 millió forintot.