Ennek az az oka, hogy a súlyos pénzügyi és gazdasági válságba kerülő Nagy-Britanniában és főleg fővárosában a kereskedők áraikkal egymás alá licitálnak, hogy vevőiket megtartsák, a bizonytalankodókat megnyerjék. A sajtó szerint elsősorban az elektronikai berendezések forgalmazói vágtak nagyot áraikon.
A kiskereskedők jövőre szomorú évnek nézhetnek elébe. Egy másik piackutató, a brit Verdict cég egyenesen úgy becsüli, hogy 2009. év eredményei az eddigi legrosszabb 1965-ös évét ismétlik majd, mert az árverseny alaposan elszívja nyereségüket. Értékben az idei eladások - nem számítva a netes és a szupermarketbeli vásárlásokat - a brit kiskereskedelem nívósabb szegmensében 4 százalék feletti mértékben esnek vissza, ez a visszaesés a jelentősebb kereskedelmi cégek eredménye szintjén 3,6 milliárd font értékű veszteséggel ér fel. Ezt a nagy hiányt sok cég nem éli majd túl - állapítja meg a Verdict.