Szerinte kulcskérdés, hogy a tőkeszegény vállalkozások állami segítséget kapjanak versenyképességük és működésük fenntartásához. Ezek a cégek ugyanis több mint 100 ezer embernek adnak munkát ma Magyarországon.
Karmos Gábor úgy vélte, fennáll a veszélye annak, hogy a válság nyomán ezeknek a munkahelyeknek egy része megszűnik, mivel már most érezhetően csökkent a szállítás és a fuvarozás iránti igény.
A főtitkárhelyetes kiemelte, hogy a fuvarozók egyetértenek a gazdaság élénkítésére irányuló intézkedésekkel, hiszen az a legrosszabb, ha nincs fuvarozni való áru, de emellett nagy hangsúlyt kell fektetni a munkahelyek megtartására is.
Szerinte a jelenlegi világgazdasági és fuvarpiaci környezetben növelni kell a közúti közlekedési szolgáltatást végző vállalkozások versenyképességét. Ezért a kormányzat és az érdekképviseletek egyeztetnek a versenyképességet javító intézkedésekről.
A főtitkárhelyettes lényegesnek tartja a környezetkímélő járművekre vonatkozó adóterhek csökkentését, illetve egy versenyképességet javító támogató csomagnak a kialakítását.