Friedrich Macher, a Rail Cargo Ausztria igazgatótanácsának szóvivője kiemelte: a tranzakcióval Közép-Kelet-Európa első számú vasúti árufuvarozójává váltak, Európában pedig az első három nagy vasúti árufuvarozó cég között vannak.
A sajtótájékoztatón Heinczinger István hangsúlyozta, hogy a liberalizált vasúti árufuvarozási piacon egyre nagyobb a verseny, és a helytálláshoz fejlesztések szükségesek, amit a MÁV nem tudott volna biztosítani, viszont a privatizációval a vevő 44 milliárd forint fejlesztési kötelezettséget is vállalt a 102,5 milliárd forint vételár mellett.
A MÁV Zrt. vezérigazgatója kiemelte: a MÁV Cargo továbbra is az egyik legjelentősebb vevője marad a MÁV Zrt.-nek a pályahasználat révén. Jelenleg 40 milliárd forint bevétele származik a MÁV Zrt.-nek a MÁV Cargo által fizetett pályahasználati díjból, és a MÁV abban érdekelt, hogy egyre sikeresebb legyen a két vállalat összességében.
Kérdésre válaszolva Heinczinger István elmondta, hogy a MÁV Zrt. a privatizációs bevételből mintegy 30 milliárd forintot tőkepótlásra használ fel, a többit a működésre felvett kedvezőtlen feltételű hitel kiváltására, illetve szolgáltatást javító beruházásokra fordítja, de ehhez a tulajdonos jóváhagyása is szükséges. Megjegyezte: a MÁV Zrt. igazgatósága kedden megtárgyalja a felhasználásra vonatkozó javaslatot.
Kérdésre válaszolva az osztrák vevő elmondta, hogy öt évre vállalták a 44 milliárd forint fejlesztési kötelezettséget, amelyet a növekedési stratégiájuk mentén határoznak majd meg.
Elhangzott, hogy a MÁV Cargo privatizációs szerződésében a vevő foglalkoztatási garanciát adott. A Rail Cargo képviselői hangsúlyozták: a növekedési stratégia végrehajtásához szükséges a kellő mennyiségű, jó szakember. Azt szeretnék, ha már az eddig is jól teljesítő két vasúti árufuvarozói cég teljesítménye nemcsak összeadódna, hanem tovább bővülne.
Kérdésre válaszolva elhangzott, hogy a GYSEV-ben lévő mintegy 6 százalék RCA érdekeltséget eladják, a magyar állam vevőként jelentkezett.
Heinczinger István az MTI kérdésére válaszolva elmondta: folynak egyeztetések arról, hogy a MÁV átveszi a BKV-tól a HÉV-et, de a részletekről döntés még nem született.